Forum Nová Karolina

Forum Nová Karolina, dominantní módní a volnočasové nákupní středisko v Ostravě o ploše 58 000 m2, oslavilo v březnu 2017 své páté narozeniny.

V roce 2012 a 2016 meziročně vzrostly tržby a návštěvnost v průměru o 10–15%.

Lenka Matthews, ředitelka leasingu společnosti ARAM, uvedla: „Rok 2016 byl výjimečně obohacujícím rokem, tvrdě jsme pracovali na vytvoření stále se vyvíjejícího nájemního mixu. Množství obchodních transakcí uzavřených ve Foru Nová Karolina nejen ukazuje, že český maloobchodní trh těží z rostoucí ekonomiky, ale také důvěru maloobchodníků v náš koncept.“

Pokud se podíváme na výhled do konce roku 2017, leasingová strategie nadále úzce spolupracuje s místními a zahraničními značkami, které se chtějí rozšířit nebo vstoupit na trh v České republice. Cílem je další posilování nabídky stravování a volného času v rámci konceptu centra.

Leasingový tým pod vedením Lenky Matthews zahájil svou práci na tomto projektu již v únoru 2015. Cíle byly: 100% obsazení, zajištění nových značek, nahrazení neúspěšných maloobchodníků a hlavně nové vyjednávání 138 nájemních smluv, jejichž platnost končila v březnu 2017.

Konec roku 2016, o 18 měsíců později:
podepsáno 100 nájemních smluv
bylo uvedeno 20 nových značek

Jak se nám to podařilo?

Především jsme pečlivě analyzovali podmínky pronájmu a výkonnosti všech nájemců a zpětnou vazbu od zákazníků.

„Jsem osobně přesvědčena, že leasing byl, je a bude i nadále klíčovým aspektem, který utváří nákupní centra v každé fázi jejich existence. Od roku 2008, kdy byl trh ovlivněn finanční krizí, významně vzrostla role leasingu, a to nejen v případě nového vývoje, ale především u stávajících center, která pracují s novými trendy, maloobchodními formáty a měnícími se preferencemi zákazníků. V porovnání s minulostí je leasing disciplínou s mnohem větší dynamikou. V případě všech center je základem dobře připravená strategie, která odráží potřeby a parametry centra, plány vlastníka a v neposlední řadě specifický charakter regionu a potřeby zákazníků. Správné umístění do centra, vytváření vzájemných synergií, profesionálně uzavřených smluv a budování dlouhodobých kvalitních vztahů včetně každodenní práce a komunikace s nájemci, to je základem úspěchu,“ komentovala Lenka Matthews otázku role leasingu v životním cyklu nákupního centra.

V reakci na poptávku zákazníků jsme zvětšili několik nejvýkonnějších značek: Lindex, Terranova, Manufaktura, Pandora a Apple.

V uplynulých 18 měsících se otevřela řada nových značek, mezi něž patří například Gate, Baťa, 4F a Columbia, které zlepšily a rozšířily módní a sportovní nabídku.

Rossmann, Dermacol, mBank nebo Data Mobile přibyly v segmentu zdraví, krásy a služeb. Vedle nich jsme přivedli do centra také luxusní módní prodejce, včetně britské značky Barbour nebo české Park Avenue.

Nový obchod Park Avenue

 

Park Avenue Forum Nová KarolinaNový obchod Barbour

Forum Nová Karolina má nejvyšší podíl nájemců food-courtů v regionu, často s výjimečnými formáty. Díky tomu centrum neustále zvyšuje jak návštěvnost, tak příjmy – v průměru o 10 % ročně a v loňském roce byla překročena hranice 9 milionů návštěvníků.

K úspěchu také výrazně napomohlo spojení se s jedinečnými koncepcemi pro trávení volného času, které jsou pro návštěvníky velmi zajímavé. Mezi ně patří fitness centrum JATOMI a multikino CinemaCity.

Součástí leasingové strategie byla modernizace a rozšíření food-courtu o nové koncepce a operátory. Oblast vyčleněná na potraviny a nápoje vzrostla zhruba o 25 %.

Lenka Matthews upozorňuje na rostoucí požadavky zákazníků. Dokonce i ti, kteří hledají klasické rychlé občerstvení, vyžadují stále kvalitnější koncepce a zázemí, od vybavení, nábytku, osvětlení až po příslušenství a zeleň. Samozřejmostí se stává neustálá péče o čistotu nebo dobrou nabídku pro vegetariány, vegany či celiaky.

“Navzdory skutečnosti, že máme nejlepší food-court v regionu, neustále pracujeme na jeho zdokonalování a rozšiřování. Je to dlouhodobý proces, a to z několika důvodů, včetně finančních požadavků na zbudování potravinových konceptů, neklesající kvality a dodržení špičkových služeb zákazníkům. To jsou některé z hlavních důvodů, proč na českém trhu ve srovnání se západní Evropou stále chybí kvalitativní koncepty. Proto vidíme prostor pro příchod nových hráčů nebo vytvoření originálních českých potravinových konceptů,” dodává Lenka Matthews.

Největší pozornost byla v loňském roce věnována pilotnímu konceptu UGO Salaterie, který se představil na ploše 328 m2.


Nový koncept UGO Satalerie

Řekli o nás


“Od otevření v srpnu 2016 jsme měli od našich zákazníků fenomenální reakce. V posledních 6 měsících neustále rosteme a tento obchod je nepochybně jedním z nejlepších z našeho portfolia.”
Alena Hegnerová, vedoucí marketingu UGO Salaterie

 


“Zpočátku jsme měli ve Foru Nová Karolina naši značku Gant, která od roku 2012 běžně dosahuje vysokých prodejů a návštěvnosti. Značka se výborně etablovala a tak jsme se rozhodli přidat také Barbour. Jsme o centru velice přesvědčeni a těšíme se na to, co přinese příštích pět let.”
Aneta Hoffmanová, PR ředitelka Vermont Group

 

Forum Nová Karolina
Prohlédněte si novou leasigovou brožuru nebo A4 summary Forum Nová Karolina.
Pro více informací o dispozicích centra a rozmístění jednotek nahlédněte do floor plánu.
Přečtěte si podrobný článek o našem úspěchu v časopise Building World.